מלחמת מוחות בין ראש העיר לבין סיעות הגוש

הערב בשעה 17:00 התקיימה ישיבת ראשי סיעות הגוש, על פי מה שנאמר לנו בסוף הפגישה תצא הכרזה דרמטית והרת גורל של יציאת הגוש באופן רשמי לאופוזיציה, וניתוק מגע קואליציוני שימשך עד לסוף הקדנציה.

בפועל מה שקרה הוא שראשי סיעות הגוש פרסמו מסמך משם הגוש כולו המונה תריסר חברים המהווים רוב במועצת העיר שבו הם דורשים מראש העיר לכנס בתוך 7 ימים ישיבת מליאה שלא מן המניין על מנת לאשר החלטה למתן תמיכה במוסדות חינוך במעמד פטור תנועות נוער, ארגוני נוער ועמותות ספורט.

כאן שלפה ד”ר בלוך שפן מן הכובע ופרסמה מסמך ששלחה ליועמ”ש מיקי גסטווירט המונה חתימה של 7 חברי מועצה, –כולל המשנה לראש העיר הרב יצחק אלמליח שנעדר היום מהישיבה– בו הם דורשים לקיים ישיבת מליאה שלא מן המניין ולאשר העברת כספי תמיכות הרשומים בספר התקציב 2021.

במילים אחרות אומרת ראש העיר התפרצתם לדלת פתוחה, רציתם שמליאת מועצת העיר יאשרו את כספי התמיכה גם אנחנו רצינו, שמרנו את הקלף צמוד לחזה כדי שתפרסמו קבל עם ועדה שאתם מסכימים לאשר את מתן התמיכות (כי חשבתם שזה בא ממכם), אחר שפרסמתם שאתם מאשרים אני יראה לכם שאנו כבר שלחנו ליועמ”ש את הדרישה לכנס את המליאה עוד בטרם קיימתם את ישיבת ראשי הסיעות.

מסמך ששלחו חברי הגוש

כאן אנו רואים התנהגות חריגה של ראש העיר עליזה בלוך שבאה ככל הנראה מיועץ משופשף שאמר לה על מנת התמודד מול הגוש את צריכה לשחק במשחק שלהם. אם את רוצה להישאר ממלכתית, שבי בבית ותסרגי סוודרים לנכדים שיהיו לך בע”ה (רעיון מעולה קר מאד בחוץ).

על כך הגיב מ”מ וסגן ראש העיר משה שטרית: זו קדנציה שניה שלי במועצת העיר, אני לא זוכר ראש עיר שחותם על בקשה לזימון מליאה שלא מן המניין.

צריך להבין עד כמה המצב הזה הזוי, ראש עיר חותמת על מסמך בו היא מבקשת מעצמה לזמן מליאה.

כל שנותר לקוות הוא שד”ר בלוך תאשר לגברת עליזה את הבקשה למען הספורט, תנועות הנוער והמוסדות בעירנו.

מסמכים ששיגרה ראש העיר

אז מה יהיה עם הקואליציה? זו שאלה כבידת משקל מאחר והגוש כלפי חוץ  הוא יציב ואיתן אך מבפנים יש בינהם חילוקי דעות מאד חריפים שהחמירו מאז שאמו של יו”ר סיעת הליכוד שלום אדרי נפטרה, כעת כשקם מהאבל כבר קשה לבנות הכל מחדש.

ואם נרד לשורה התחתונה, נאמר שלדגל התורה יש מנהיג אחד –חבר הכנסת הרב משה גפני– שהוא הקובע והמחליט, וּמִשְּׁכָּך סיעת דגל התורה על ארבעת חבריה כפופים לו, כל שנדרש הוא להמתין להצעה מראש העיר ולהמתין למוצא פיו, קשה לי לחשוב שהוא ישיב בחיוב לפני שמשאלותיו הבסיסיות ימולאו.

לסגרה”ע הרב שמעון גולדברג כבר לא אצה הדרך לאחר שהוא מצא עבודה חדשה.

לסיעת הליכוד ולסגרה”ע רינה הולנדר יש קושי להיכנס לקואליציה לאחר שלדבריהם ראש העיר לא כיבדה את ההסכמים הקואליציוניים, מה שמשליך על ההסכמים הבאים, לשם כך נדרשת תקופת הסתגלות של בניית האמון מחדש.

כל הבעיות שמנינו לעיל הם עוד לפני שדיברנו על חברי הקואליציה שלבטח לא ישבעו רצון ממה שכבר סוכם בין ראש העיר לחברי הגוש. ומה לגבי המועצה הדתית והרב הראשי? את זה נשאיר ליְמות המשיח.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא