היום התקיים טקס הנחת אבן הפינה למקווה הראשון בשכונת המשקפיים

היום התקיים טקס הנחת אבן הפינה והרמת כוסית לשנה החדשה של החברה הכלכלית בהשתתפות ראש העיר ויו”ר החברה הכלכלית ד”ר עליזה בלוך, מנכ”ל החברה הכלכלית עו”ד זאב לכוביצקי, מנכ”ל העירייה איתמר בר טוב, גזבר העירייה אריה ברדוגו, ממונה המועצה הדתית הרב אלדד גדסי, רמ”ט ראש העיר נתי גבאי ועוד.

זמן רב ציפו בשכונת המשקפיים שעיריית בית שמש תחל את מלאכת בניית המקווה בשכונה, אך המועד נדחה שוב ושוב ובכל פעם מסיבה אחרת.

העירייה הטילה את מלאכת הבנייה על החברה הכלכלית, אך זו לא יכלה לבנות מאחר ונמצאו קברים במקום שהעירייה ייעדה לבניית המקווה, בשל כך נאלצה העירייה לאתר מקום חלופי וכשזה נמצא –ברחוב הרב קוק – העתיקו לשם את מקומו.

לאחר מכן צצו להם בעיות תקציביות, לא שלא היה תקציב בכלל, אך אם רוצים לבנות מקווה ברמה גבוהה כיאה לשכונה יוקרתית, לא ניתן לבנות בתקציב שעמד בזמנו לרשות העירייה, וראש העיר כממונה החברה הכלכלית דאגה שהמקווה יבנה בסטנדרטים גבוהים עד הקרמיקה האחרונה.

ראש העיר ציינה את בעיית שכונת המשקפיים, ואמרה שהיא ועיריית בית שמש עושים את מירב המאמצים להצלחת השכונה, זו שכונה עדיין לא מפותחת, אין כאן ולו מכולת אחת וזה אחד האתגרים שלנו.

אני שמחה שבית שמש הולכת ונבנית, מצד אחד אנו רואים תושבים על המרפסת, ממול אנו רואים את המנופים של שכונת נוה שמיר, בצד הנגדי רואים את הבנייה בשכונת המשקפיים.

בכדי להגיע לרגע הזה נדרשנו לגמישות ממנכ”ל העירייה, ממונה המועצה הדתית ועוד.

לחברה הזוכה אמרתי שמי שזוכה לבנות בבית שמש זה כרטיס ביקור עבורו. 

ממונה המועצה הדתית הרב אלדד גדסי למדתי מה זה רגישות והבנת צרכי הזולת. אני מודה לך ולצוות שלך.

תודה לחברה הכלכלית שבונה את בית שמש אנו צריכים לחזק את החברה הכלכלית, שבעצם קיומה אנו לא נזקקים לרעות בשדה זרים.

אנו נתייחס למקווה הזה עכשיו כאילו זה הדבר היחיד שיש לנו כעת על השולחן, זו השיטה להצליח, להשקיע את כל כולנו בדבר אחד ולחשוב שזה הדבר החשוב והיחיד שעומד ברשותינו עכשיו.

 

מנכ”ל החברה הכלכלית זאב לכוביצקי הדגיש את הקשיים שעמדו להם בדרך, אך הם התעקשו להקים מקווה בשכונה, דבר שמלמד כמה בניית המקווה היא ערך חשוב לעיריית בית שמש.

גם ממונה המועצה הדתית הרב אלדד גדסי ציין שהיו בעיות שהצריכו פתרונות הלכתיים והם ישבו על המדוכה כדי שאלו יפתרו.

גזבר העירייה אריה ברדוגו סיפר כי הוא וממונה החברה הכלכלית זאב לכוביצקי ביררו טוב טוב על הקבלן שאמור לבצע את עבודות המקווה ואף נסעו לראות את עבודותיו, ודאגו שהבנייה תהיה בסטנדרטים גבוהים מאד.

ניתן לסכם זאת כך, הרבה מאד אנשים עבדו ועמלו קשה כדי שהנחת אבן הפינה תצא לפועל. זהו יום חג לשכונת המשקפיים אומרת ראש העיר. אני מודה לחברה הכלכלית שבונה את העיר בית שמש. על החברה הכלכלית מוטלות עבודות רבות, מסופקני אם יש חברה כלכלית כזו בארץ, ועל כך מגיעה מילה טובה למנכ”ל החברה הכלכלית זאב לכוביצקי.

מנכ”ל העירייה איתמר ברטוב עלה והקריא את מגילת היסוד שעליה חתמו בכירי העירייה והחברה הכלכלית. לאחר מכן ניגשו להניח את אבן הפינה.

בסיום טקס הנחת אבן הפינה, היה טקס הרמת כוסית של החברה הכלכלית, גם בר מעוצב המתין למוזמנים, ראש העיר בירכה אותם שוב בברכת שנה טובה.

בשבוע הבא תחנוך העירייה גם את המקווה ברמה ד’, לאחר שיסתיימו בדיקות החשמל.

גלריית תמונות מטקס הנחת אבן הפינה למקווה בשכונת המשקפיים

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא