בכירי משטרת בית שמש יחד עם בכירי העירייה הגיעו לרמה ג’

בעקבות שלושת הפריצות לבתים שהיו בליל שבת האחרון בשכונת רמה ג’ בבית שמש, הגיעו בכירי משטרת בית שמש לשכונה יחד עם נציגים מהעירייה ובעלי מקצוע נוספים, על מנת לשמוע כיצד ניתן לייעל את ביטחון השכונה ואף לייעץ, כמו כן הם באו לשמוע את מצוקת התושבים.

היום (ד’) בבקר הגיעו לשכונת רמת בית שמש ג’ בכירי משטרת בית שמש: סגן מפקד התחנה רפ”ק מיכאל מלכה, מפקד נקודת רמת בית שמש רפ”ק איתי ליכטנטל, ומפקד מרכז שיטור קהילתי רמב”ש ג’ רס”ר יהונתן אליאס. יחד איתם השתתפו מנהל ‘מוקד הרואה’ (מצלמות האבטחה של עיריית בית שמש ראה כתבה) מר משה כהן, חברי מועצת העיר ישראל מנדלסון ואיציק אלמליח, נציגי מחלקת חשמל בעירייה וחברת אפקון (זכיינית משרד הבטחון). כל הכבודה הזו נפגשה עם הוועד השכונתי (בין 5 ל-9 אנשים שהתנדבו לייצג את השכונה) ובחנו דרכי סיוע בכדי שמקרים כאלו לא יישנו.

לפני שנספר לכם על תוכן הפגישה נזכיר שחובת הביטחון האישי שלנו מוטלת בראש ובראשונה עלינו, ואם אדם גר בקומה ראשונה ללא סורגים בביתו, והולך בשרירות ליבו ואומר שלום יהיה לי, שלא יבא בטענות לאף אחד אחר כי אם על עצמו. אז שכל אחד יבדוק את עצמו ואת משפחתו ויוודא שאינם משאירים את המפתחות מתחת לשטיח (כמה מקורי) או בארון החשמל.

בנוסף אם אתם רואים תנועה חשודה של גניבה, ריגול, או שב”חים שנשארים לישון בשכונה, עליכם להתקשר למוקד 100 ללא היסוס, ואם ישנו אפילו חשש פיקוח נפש, יש היתר מרבנים להתקשר אפילו בשבת. לא סתם התורה כתבה, אם במחתרת ימצא הגנב אין לו דמים, מדובר כאן בסכנת נפשות של ממש.

אז כפי שאמרנו קציני המשטרה הגיעו לרחוב בשכונה השוכן על הר, שבראשו בניינים המוקפים בווילות, ולמרגלותיהם מורד הר, אשר בחסות החשיכה יכולים הגנבים להגיע אל אותן וילות מבלי שאף אחד יראה אותם.

נציגי המשטרה ומנהל מוקד 106 אכן המליצו על אייוש מצלמות באזור, המשטרה ציינה שללא פיקוח של אדם אשר יאייש את המצלמות 24 שעות לא תהיה בזה שום תועלת, ואכן מנהל המוקד מר כהן אישר שישנם אנשים שמאיישים את המוקד 24 שעות ביממה.

נציגי המשטרה והעירייה סיירו בשכונה עם אנשי מקצוע נוספים, בכדי להחליט כמה מצלמות נדרשות והיכן להציב אותם, אם וכאשר יחליטו להציב מצלמות.

אזנם היתה קשובה לתושבים, שדיברו איתם ארוכות ואמרו שחייבים להאיר את מרגלות ההר החשוכות, והסכימו שאכן הדבר נצרך, מר משה כהן אף חילק להם פרוג’קטורים.

כמו כן התושבים התלוננו על כך שבפרויקטים מצפה ברמה וקניג מספרי הרחוב נמצאים רק בחזית הבניינים (כל פרויקט בצד אחר), ואדם המתקשר למשטרה יתקשה להסביר להיכן להגיע. קציני המשטרה שהיו במקום המליצו בצורה חד משמעית לעירייה לעטר את הבניינים במספרי רחוב. נציין שהמספרים שבגב הבניין צריכים להיות שונים מחזית הבניין, אחרת זה ייצור בילבול.

לסיום נאמר שני דברים חשובים, הראשון: המשטרה פועלת בכל בית שמש בצורה גלויה, ובצורה סמויה, הן ביום והן בלילה, בנוסף לפעילות הסמויה המשטרה פועלת בדרך נוספת, הפעולה הזו היא מסוג הפעולות שמי שיודע לא מדבר, ומי שמדבר לא יודע, אנחנו בחרנו לא לדבר.

ודבר נוסף ואחרון: בישיבה ניתנה סקירה לתושבים על ידי נציגי המשטרה בכל הנוגע לפעילות המשטרה בבית שמש ודובר על המחסור במתנדבים בעיר בית שמש, כידוע לפני שנתיים המשטרה פתחה נקודה ברמה א’ שמנהל אותה רפ”ק איתי ליכטנטל, התחנה הזו קולטת מתנדבים, ואם כל אחד יתרום כמה שעות בשבוע, נוכל לתגבר את הסיורים ברמה ג’ –דבר שאמור לתרום לביטחון בית שמש בכלל ושכונת רמה ג’ בפרט.

תודה לכל העוזרים והמסייעים בכתבה, ותודה לוועד השכונה.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא