מספר אירועים אלימים קרו השבוע בבית שמש

השבוע אירעו מספר אירועי אלימות על ידי קיצוניים בבית שמש, ביום שני 5-10-20 הותקף רכב תקשורת i24News .

למחרת ביום שלישי (6-10-20) הותקף רכבו של חייל בשכונת חפציבה, לעבר רכבו נזרקו לא פחות מ-9 אבנים ודלתות רכבו נפתחו, כמו כן נקראו לעברו קריאות חרד”ק, החייל לא התעכב והמשיך בנסיעה.

באותו יום שוטרים הגיעו לסוכת בית כנסת בבית שמש והחלו לחלק דוחות על הפרת ההנחיות, במהלך פעילות המשטרה החלו אנשים להתפרע, שלשה מהם נלקחו לחקירה. במהלך ההתפרעות נגרם נזק ל-3 ניידות משטרה, בינהם לניידת של מנהל תחנת משטרת בית שמש סנ”צ שלומי טובול.

לאה דהרי תושבת השכונה שלחה לנו סירטון מדהים מהאירוע, שבו נראית ניידת משטרה לוקחת עצור, ונסה על נפשה ברוורס בזמן שההמון מתגודד סביב הניידת. הסירטון זכה לאלפי צפיות ועשרות רבות של תגובות.

אל תגידו בגת

ואם זה לא מספיק אז למחרת ביום רביעי בצהריים נקלע רכבה של רופאת הילדים אפרת שור לשכונת רמת בית שמש ב’, שם ראתה התגודדות והחלה לצלם. אחד מהמתגודדים הכניס את השטריימל לתוך רכבה על מנת למנוע ממנה את האפשרות לצלם ואמר לה לא לצלם, תוך כדי דבריו היא שומעת יידוי אבנים על רכבה והחלה לפחד, לבסוף ברחה מהמקום בעור שיניה.

בלילה שבין רביעי לחמישי (8-10-20) נעצרו בביתם שני חשודים האחד בן ה-20 בקשר לתקיפת רכב תקשורת והשני בגיל 16 בחשד שהיה מעורב בתקיפת רכבו של החייל.

במהלך המעצר המון חרדים ירדו לכבישים, גם כאן לאה דהרי היתה במקום הנכון ובזמן הנכון ושלחה לנו משם סירטון, תודה רבה.

להלן התגובות

תגובת ראש עיריית בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “תקיפת חייל היא מעשה בריוני ומכוער. שוחחתי עם מפקד משטרת בית שמש. אני מגבה , תומכת ומחזקת את המשטרה על חקירה מהירה ומעצר, על פי החשד, של  מפירי הסדר. נמשיך לשתף פעולה עם משטרת ישראל כדי לגדוע כל ניסיון לערער את מרקם החיים המיוחד בעיר בית שמש. העיר בית שמש היא עיר של קהילות המתקיימות יחד ויוצרות מרחב משותף ייחודי. גם בימים מורכבים בישראל נמשיך לשמר יחד מודל זה. רק קיום משותף של הקהילות השונות בחברה הישראלית יאפשר תיקון חברתי בישראל”

תגובה מטעם סיעת הליכוד: אמש קיימנו שיחה עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הבענו את מורת רוחנו על ההשתוללות של החרדים הקיצוניים בשכונת חפציבה ודרשנו ממנו אכיפה מוגברת וענישה.

הפושעים הללו המשתוללים ברחובות עירנו  ששיא השפלות שלהם הייתה תקיפה של חייל צה”ל, צריכים להתחיל לחשוש ולפחד מההשלכות של מעשיהם. לאנשים האלה אין תקנה ואי אפשר לקיים איתם שיח רק יד קשה ותקיפה תעזור מולם.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא