יום ראשון הגורלי

יום ראשון בשבוע הבא הוא היום החשוב ביותר ב-3 שנים האחרונות בבית שמש.

לאחר 5 חודשים שרוב חברי מועצת העיר נותרו מחוץ לקואליציה, יתכנסו להם ראשי סיעות הגוש ביום ראשון הקרוב על מנת לקבל החלטה הרת גורל, האם הם משאירים את הטבעת בקופסת השימורים למקרה שאולי יפתח סדק כלשהו שיקדם את המשא ומשא, או שהם סותמים את הגולל על המשא ומשא בינם לבין ראש העיר, משליכים את טבעת הפותחן לים, ומכריזים על עצמם כאופוזיציה לוחמת לכל דבר.

לפי מה שנאמר לנו מפי מספר חברים בגוש (מסיעות שונות) פניהם לאופוזיציה, מאחר ולא מתקיים באמת משא ומתן, ומיום ראשון ואילך הם מקבלים על עצמם נזירות בכל הנוגע לכרמה של ראש העיר – מחרצנים ועד זג.

למקורות שפרסמנו במשך השבוע הזה התווספו שני מקורות נוספים שמשלימים לנו את הפאזל כולו, אשר ממנו מתגלית לנו תמונה אחת גדולה של תמימות דעים בין כל חברי הגוש כי הֶמשך המשא ומשא עם סביבתה של ראש העיר פירושו של דבר בזבוז זמן אחד גדול ופאטה מורגנה שלעולם לא ימומש.

ביום שלישי פרסמנו תגובה מאד חריפה של חבר בגוש שמצטרפת לידיעה קודמת שפרסמנו, ושתיהם אומרות דבר אחד: פָּנֶינוּ לאופוזיציה. היום קיבלנו תגובות משני מקורות נוספים.

חבר בגוש מוסר לנו כי ראש העיר עליזה בלוך מגלה אגוצנטריות ואינה מתכוונת לקיים אפילו בקשות אלמנטריות, לא נכנע, פנינו לאופוזיציה.

חבר אחר בגוש אומר: נשארו פחות משנתיים לתום הקדנציה. חבל על כל יום שעובר בכאוס פוליטי. ידנו הושטה לשלום, לצערי גם לגבי עניינים טריוויאליים ביותר המהווים בסך הכל קיום ההסכם הקואליציוני, לראש העיר קשה לשחרר. הבחירה הייתה נתונה בידי ראש העיר האם רצונה בקואליציה מתפקדת לטובת כלל תושבי העיר, או שהיא מעדיפה את הכאוס הנוכחי.

יאמר לזכותם של חברי הגוש, כי למרות שמטרותיהם ודעותיהם שונות, אין אצלם בגידות והם דבקים בברית המלח שכרתו, כי אף סיעה לא תכנס לקואליציה עד שכל הסיעות יקבלו את מבוקשם. הם אינם נכנעים לאופורטוניזם ונאמנים לאידאות שלהם, זוהי לא תופעה אִינְהֶרֶנְטִית אצל פוליטיקאים.

נזכור כי לפי ההסכם בינהם אפילו אם סיעה אחת לא היתה מגיעה להסכמה עם ראש העיר כל הגוש כולו היה נותר בחוץ, על אחת כמה וכמה שכל הסיעות גם יחד לא הגיעו עמה להסכמה.

האם כלו כל הקיצין?

אם כן ביום ראשון הקרוב ישבו להם על המדוכה ראשי הסיעות ויצטרכו לקבל החלטה גורלית, החלטה שלאחריה שום שריקה לא תחזיר אותם לשולחן המשא ומתן, אחרת תהא עליהם תסמונת של אשה מוכה.

אז מהי באמת הסיבה שראש העיר אינה מגיעה עמם להסכמה? היא לא יודעת לקרוא את המפה? הרי היא יודעת שבדרך הזו לא תהיה לה קואליציה…

אולי נוח לה לשלוט לבד? ואולי היא בכוונה מורחת את הזמן עד שהגוש יתפרק או אז היא תלך למשא ומתן רציני שיבשיל לקואליציה צרה.

בעצם אם נחזור רחוקה בזמן נתהה לְמה היא פיטרה את כל הגוש? אולי כי היא רצתה שיהיו לה חברי מועצה צייתנים… ומה היא קיבלה?

על זה נאמר: גמל הלך לבקש לו קרנים, אזנים שהיו לו גזזו ממנו.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא