חבר הכנסת הרב אורי מקלב פתח את שנת הלימודים בבית שמש

היום נפתחה שנת הלימודים בבית שמש ברגל שמאל, מאות ילדים נותרו ללא כיתות | חה”כ מקלב: לצערי הרב המבנים חולקו לפי השתייכות פוליטית | אריה דרעי הגיע לגזור סרט | ועד ההורים במקור חכמה החליט לא לפתוח היום את שנת הלימודים | עיריית בית שמש מפנה מאות תלמידים ברמת בית שמש ד’.

בימים בהם אין שלטון בבית שמש וראש העיר מסתובבת חופשי ללא רוב קואליציוני, ועם דוברות חצי לא מתפקדת (לגבי החצי השני אני לא סגור) איש הישר בעיניו יעשה. ולשם כך הגיע הבקר לביקור חה”כ הרב אורי מקלב.

חה"כ הרב אורי מקלב: אם אין מתן אין משא

הרב מקלב הגיע לת”ת וזאת ליהודה, והתאכזב מכך שראש העיר לא עמדה בהבטחות וחילקה את מוסדות הלימוד לפי ההשתייכות הפוליטית.

ארבעת חברי סיעת דגל התורה בבית שמש

יו”ר סיעת דגל התורה הרב ישראל סילברסטין מסביר כי ראש העיר עליזה בלוך הפרה הבטחות ברורות, כאשר היא הבטיחה לתלמוד תורה וזאת ליהודה המזוהה עם הזרם הליטאי את הבניין הקטן ובפועל היא הביאה אותו לת”ת קבילות יעקב, ואילו לוזאת ליהודה היא נתנה את הקומה התחתונה שבמבנה הגדול, את הקומה הגדולה היא נתנה לת”ת המזוהה עם ש”ס ולשם אריה דרעי הגיע היום לחנוך ולגזור סרט ראו בהמשך.

אורי מקלב: לעולם לא תצעדו לבד

חה”כ הרב אורי מקלב כאמור הגיע היום לבית שמש טעון, טעון מאד, מבלי להתייפייף או לרמוז חה”כ אורי מקלב יוצא בגלוי כנגד ראש העיר עליזה בלוך: ילד צריך לקבל מקום לימודים ללא קשר להשייכותם הפוליטית של הוריו, ראש העיר מחוייבת על פי חוק וגם על המצפון לתת לילדים מענה.

לבינתיים אין פתרון ואין משא ומתן. הדבר המינימלי הנדרש מראש עיר או נבחר ציבור זה לעמוד בהתחייבויות. אנו נמשיך ללוות אתכם עד אשר תגיעו למנוחה והנחלה.

לשאלתינו האם יהיה בקרוב משא ומתן עם דגל התורה השיב הרב אורי מקלב כי בכדי לקיים משא צריך שיהיה גם מתן.

התלוו אל חה”כ הרב אורי מקלב יו”ר סיעת דגל התורה בבית שמש הרב ישראל סילברסטין וחברי מועצת העיר הרב שלמה ברילנט, הרב חיים זמורה, והרב יוסי גולדהירש. ואחד מרבני שכונת רמת בית שמש ג’ הרב ז’אלובסקי. לאחר מכן ביקר הרב מקלב בכיתה א’ ושם התראיין לאבישי בן חיים בערוץ 13. הרב ז’אלובסקי קבע מזוזה בפתח בניין התלמוד תורה.

הרב ז'אלובסקי קובע מזוזה, ואורי מקלב מתראיין לאבישי בן חיים

משם פנה הרב מקלב לת”ת דרכי יושר והיה מזועזע כשראה כיתות שלמות יושבות תחת השמש הקופחת משום שאין להם כיתות, “יש לי הרגשה לא טובה ממה שקורה בבית שמש”. ” כואב מאד לראות מאות ילדים שאין להם קורת גג איפה ללמוד ולומדים בחצרות או שכלל לא פתחו את השנה.”

תלמוד תורה דרכי יושר לומדים תחת השמש הקופחת. צילום: יוסי ברנפלד

חבר הכנסת אריה דרעי, ההוא שדיבר לפני חודש ברדיו קול חי ואמר שהפסדנו את הבחירות לעליזה בלוך כי חלק מהחרדים חשבו שיהיה טוב, ההוא שנפגש עמה במחשכים כי לא רצה שהתקשורת תראה, עמד היום לצידה וגזר סרט באותו מבנה ובאותה השעה שנכח שם חה”כ הרב אורי מקלב, השניים לא נפגשו ולא החליפו מילים.

בנוסף עמד לצידה חבר הכנסת הרב משה אבוטבול שכפי מה שידוע לי היחסים בינהם גם לא משהו, אלו נפלאות הפוליטיקה, ורק לחשוב שזו הקואליציה של ד”ר בלוך בבית שמש… על האופוזיציה אנחנו כבר לא מדברים. אז את הסרט האדום גזרו, אבל את הסרט בלהות שאופף את בית שמש אף במאי לא יכול לגזור.

חבל שאריה דרעי לא ביקר גם תלמוד תורה שבתחילת הרחוב “דרכי יושר” ושם היה רואה כיתות של תלמידים שלומדים בשמש הקופחת מרוב מחסור בכיתות.

אריה דרעי גוזר סרט ומבקר בבית שמש

בסמוך לוזאת ליהודה בת”ת קהילות יעקב התקיים היום טקס חניכה, לשם הגיע הרב שרהבני.

הרב שרהבני בקהילות יעקב

ועד ההורים במקור חכמה החליט לא לפתוח היום את שנת הלימודים משום שיש ליקויים חמורים שטרם תוקנו בבית ספר למעט הבטחות. מדובר בת”ת בתוך קרוואנים במקום פתוח, העירייה צריכה מצידה לדאוג להצללה 15%, ולריצוף.

ישנו דו”ח ליקויים שפורסם ורוב בליקויים לא תוקנו, גם ליקויים המסכנים חיים, למשל במגרש ישנם בורות, ואפשר ליפול שם תוך כדי ריצה. העירייה לטענת ועד ההורים אומרת להם תסגרו את המגרש, ולגבי הצללה תקנו גזיבו. נציין שמדובר בממ”ח חרדי וכבית ספר ממלכתי העירייה צריכה לדאוג לתקן את כל הליקויים.

ברמת בית שמש ד’ הגיעה העירייה ופינתה מעון לילדים, מאחר והמבנים הללו עדיין לא עברו לעירייה ולא קבלו טופס 4.

העירייה לא מאפשרת להיכנס למעון ברמת בית שמש ד'

היום אחר הצהריים שיגר יו”ר סיעת דגל התורה הרב ישראל סילברסטין מכתב למנהלי המוסדות ואמר כי הוא וסיעתו העלו את מצוקת הכיתות לראש סדר העדיפויות, וכי אינם מסתנוורים מהפירורים שהעירייה נותנת להם, הם רוצים את כל מה שמגיע להם בזכות. נכון שזה קשה אומר הרב סילברסטין אך לנו יש אורך רוח ואנו נעמוד על שלנו גם אם זה יקח מעבר לכמה שבועות.

חברי סיעת דגל התורה סילברבטין וברילנט מקדמים בברכה את הרב מקלב

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא