הערב התקיימה ישיבת הנהלה סוערת

הערב התקיימה ישיבת הנהלה סוערת לקראת ישיבת מליאה מן המניין מס’ 15. חברי מועצת העיר קיבלו טאבלטים חדשים ואף חגגו מסיבת יום הולדת למ”מ וסגן רה”ע מר משה שטרית, אך קולות השמחה לא יכלו לקולות המלחמה | שלום אדרי למיקי גאסטווירט אתה הטעית את חברי המועצה | ישראל מנדלסון תקף את ברדוגו: “אתה יודע בדיוק לאיפה הולך ה-3 מיליון מה אתה משחק אותה?” ראש העיר עליזה בלוך: “אם אתה רוצה לדבר תבקש זכות דיבור”.  | אדרי: “כל הזמן אנחנו מקבלים הבטחות אבל במציאות שום נייר לא קיבלנו” | אדרי: “אתם לא מסוגלים לומר את האמת. תפסיק לספר סיפורים ולסובב את האנשים”.

ראש העיר ציינה בפתח הישיבה כי היום חל יום הולדת שנתיים לכהונתה כראש עיר. כמו כן ד”ר בלוך בירכה על כך כי בישיבת ההנהלה הזו חולקו טאבלטים לכל חברי המועצה, החלוקה היתה בהובלתם של ניסים כהן, סתיו סעד, ענת זריהן ואריה ברדוגו. ראש העיר בירכה ואמרה שהיא שמחה שאנחנו התקדמנו לעולם הדיגיטלי, ועולם הניירת שייך לעבר.

את ישיבת ההנהלה פתחה ד”ר בלוך בהאצלת סמכויות לנציגי תנועת ש”ס. וזה עבר בשקט כמו הנושא הבא שגם עבר בשקט – החלפת תפקידים בועדת השמות במקום אסתי מוסקוביץ’ ימונה חיים חדד.

לאחר מכן היועץ המשפטי של העירייה מיקי גאסטוירט התייחס לעניין המכרזים שעלה לאחרונה, וציין שבית המשפט העיר לנו על כך שלקחנו את חוק פקודת העירייה המתיר לחבר מועצה למנות חבר מועצה אחר שיחליף אותו בועדות ואנו הרחבנו את הסעיף בחוק והתרנו לכל חבר מועצה להתמנות כמחליף, אך מהיום ננהג בדיוק כפי שהחוק מתיר והוא שיהיה מותר למנות חבר מועצה מחליף אחד קבוע. שלום אדרי הטיח ביועץ המשפטי כי הוא הטעה את חברי המועצה, והיועץ המשפטי השיב כי הוא לא הטעה אלא הוא הרחיב את הסעיף ועם כל הכבוד הוא סבור שהשופט טעה. עוד הוסיף היועץ המשפטי ואמר כי מותר למנות כמחליף גם חבר מועצה מסיעה אחרת.  

רמ”ט ראש העיר יוחנן מאלי שישב לצידה של ראש העיר הודיע שניסים כהן יעביר לכל חברי המועצה את רשימת חברי הועדות, וביקש מחברי המועצה שיעבירו אליו או אל עוזרת ראש העיר סתיו סעד את רשימת המחליפים.

אריה ברדוגו קיבל את רשות הדיבור והסביר על תב”ר 1055, זהו תב”ר שהגיע ממשרד הפנים ע”ס 3 מיליון שקל… וברגע שנשמעו צמד המילים “3 מיליון” קיבל ברדוגו קיטונות של ביקורות, מה עושים עם הכסף הזה? ומיד הוא ענה שמדובר במשרות שיוצרות הכנסות. כגון חוקי עזר, מיצוי הכנסות של החינוך והרווחה, ויצירת ספר נכסים עירוני. ווליצקי המשיך לתקוף את ברדוגו שהתגונן ואמר שהעירייה חתמה על הסכם הבראה עם משרד הפנים על סך 17 מיליון שקלים 14 מיליון שקל על בניין העירייה, על לדים וגגות סולריים, נותרו 3 מיליון שקלים, שילכו על פיתוח אירגוני, וזה כולל התייעלות אנרגטית, חוק עזר חניה טיפול במתקן פסולת ועוד. על ההתייעלות בלדים עיריית בית שמש תחסוך כ-80 אחוז בהוצאות החשמל, זאת בנוסף לתקלות האפסיות שיש במנורות הלדים, גם מנורות הלדים ניתנים לשליטה מרחוק.

אך חבר המועצה צבי ווליצקי לא הרפה ושאל מדוע עובדי העירייה לא מבצעים את העבודה הזאת? מדוע נדרשים אנשים מבחוץ, ואז ברדוגו עקץ אותו אתה רוצה שאני יתחיל? אני מוכן, אתה רוצה שאני יתחיל לדבר על התיירות?

מיד חבר אליו חבר מועצת העיר הותיק שבחבורה מר שלום אדרי ושאל למה צריכים להוציא כסף על פיתוח אירגוני? אין מי שיודע לעשות את זה בעירייה? והאם עלות פיתוח אירגוני הוא 3 מיליון? אז ענה ברדוגו, לא. ואז נשאלה שאלת המפתח, מדוע לא מפרטים כמה עולה פיתוח אירגוני, למה מביאים לנו עיסקת חבילה ע”ס 3 מיליון?

מצידו השני של האולם נשמע קולו של חבה”מ ישראל מנדלסון שתקף את ברדוגו: “אתה יודע בדיוק לאיפה הולך ה-3 מיליון מה אתה משחק אותה?” יוחנן מאלי העיר לו אני מציע לשמור על שפה מכובדת גם אם יש ביקורת. אך מנדלסון המשיך לצעוק, וראש העיר מיד השתיקה אותו והעמידה אותו על מקומו: “אם אתה רוצה לדבר תבקש זכות דיבור”.

כאן רואים את היחסים העכורים של ראש העיר עליזה בלוך עם חבר המועצה ישראל מנדלסון שלא פעם איים על פרישה מהקואליציה, להערכתי למרות שלא פעם הוא קרא “זאב זאב” בסופו של דבר הוא יפרוש מחברותו בקואליציה, ויהפוך או ימשיך להיות אופוזיציה לוחמת.

ראש העיר ד”ר בלוך אמרה לחברי המועצה שהם יקבלו פירוט, אך מיד העיר לה שלום אדרי כי כל הזמן אנחנו מקבלים הבטחות אבל במציאות שום נייר לא קיבלנו. ברדוגו הרגיע ואמר מחר כולם יקבלו את הפירוט במייל.

ואז סב הויכוח סביב הקדם תכנון. קדם תכנון זה אומר שהעירייה תוכל למשוך כספים עבור תכנון מבנים, וכשהכסף יגיע מהמדינה או ממקור אחר העירייה תקזז מזה את מה שהיא כבר קיבלה. מיד התפרץ מנדלסון ואמר לאיזה מבנים? ושלום הזדעק והטיח בברדוגו מדוע הרשימה לא לפנינו? ווליצקי אמר שעל כל מבנה ספציפי צריכה לבא הצעה נפרדת ולא עיסקת חבילה. (טענה זו הושמעה כמה פעמים במהלך הערב). ראש העיר הסבירה שבית שמש צריכה לקבל כסף ממשרד החינוך על כיתות ומבנים לתנועת הנוער הצופים, כמו כן אנו רוצים לתכנן את האמפי, ובגמר התכנון נקבל כסף ממפעל הפיס.

הנושא הבא היה על הקול קורא שנועד להכשיר נשים למקצועות ההיטק, ולדאוג להם לעבודה. בשבוע שעבר עיריית בית שמש קיבלה הרשאה של מיליון שקל למשימת ההכשרה. שלום שאל האם זה לחרדיות? וראש העיר וברדוגו אמרו: “לנשים”. אדרי אמר אני אדאג שיהיו נשים חילוניות שיבואו ללמוד, אתם לא מסוגלים לומר את האמת. תפסיק לספר סיפורים ולסובב את האנשים קרא שלום לעברו של ברדוגו.

יום הולדת למשה שטרית
יום הולדת למשה שטרית. צילום: אלי יוסף

לאחר מכן עלו להצבעה סעיפים מסעיפים שונים ללא מתנגדים אך היו נמנעים. ואז חגגו למ”מ וסגרה”ע משה שטרית יום הולדת, ראש העיר עליזה בלוך בירכה אותו ביום הולדת שמח, ושנים יפות בריאות וצעירות תמשיך ליצור וליזום בעיר הכי טובה במזרח התיכון. המוזיקה הושמעה ברקע כאילו ביקשה להשכיח את כל מה שהיה כאן ב-45 דקות האחרונות.

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא