פיתוח סביבתי – בית שמש לאן פרק 5

בפרק החמישי נסקר את הפיתוח הסביבתי סביב השכונות החדשות רמת בית שמש ד’ ה’ ורמת אברהם, נעמוד על ההבדלים בין השכונות, וננסה להבין את שורש הבעיה.

לפני כשנה וחצי קמה לה שכונה בבית שמש “רמת אברהם” לציבור החרדי, השכונה נבנתה לפני שמשרד השיכון והבינוי ביצעו עבודות פיתוח.

העירייה והקבלנים היו צריכים להמתין עם הבניה עד שמשרד השיכון יפתח את האזור שסביב השכונה ויבנה שם מקומות לימוד ובתי תפילה, אלא שהעירייה מיהרה והקבלנים מיהרו עוד יותר והתוצאות לפניכם.

רמת אברהם ללא פיתוח סביבתי, לא זאת אף זאת לדיירי השכונה הבטיחו שצ”פים מוכנים בטרם כניסתם לדירה, אך העירייה הנפיקה לקבלנים טופס 4 לפני שהגינות הציבוריות נבנו.

מנגד ברמת בית שמש ד’ – שכונה שנבנתה אף היא לציבור החרדי – ישנו פיתוח שכונתי אך על הפיתוח שבאחריות משרד השיכון והבינוי דילגו משום מה, ולכן תושבי השכונה מתפללים בקרוואנים, ורובם לומדים מחוץ לשכונה.

הפיתוח הסביבתי ברמה ד’ לא קיים, הכבישים כמו גם המדרכות בכניסה לשכונה לא עברו פיתוח, אך לתושבים משום מה זה לא מפריע, אז למה להתאמץ?

מנגד ברמת בית שמש ה’ שנבנתה עבור הציבור הכללי רמת הפיתוח היא מהגבוהות בבית שמש, הן בחומה שנבנתה סביב השכונה, הן בכבישים ובכיכרות והן בשבילים המוליכים מהכניסה לעיר ועד השכונה.

יבואו הציניקנים ויאמרו שזו הכניסה לעיר ולכן המקום התפתח, אך את זה תוכלו לספר למי שלא מכיר את הכניסה לעיר ברחוב נחל נובע.

בנוסף מסביב לשכונת רמת אברהם תוכלו לראות שני עמודי תורן שבראשם אנטנות סלולריות, בסמוך מאד לבניינים, ואם לתושבים לא מפריע לגור ליד אנטנות סלולריות למה שיפריע להם שאין פיתוח סביבתי?

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא