עשרות חרדים מבית שמש קבלו תואר אקדמי

כיום רווחת תופעת הלימודים האקדמאים גם בקרב חרדים הרוצים לרכוש מקצוע לחיים, ולפרנס את משפחתם בכבוד. הללו בוגרי ישיבות קדושות שבמשך שנים על גבי שנים עמלו בתורה הקדושה, וקנו כלים ללמידה, ולזכרון.
בעבר תופעת לימודים אקדמאים בקרב האוכלוסיה החרדית לא היתה חזון נפרץ, אך כיום עם פתיחתם של מכללות רבות שפתחו מסלולי לימוד המתאימים לאורח החיים החרדי, התרבנו החרדים שהולכים ורוכשים מקצוע במגוון תחומים.

הלימודים מתקיימים תוך הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, כאשר הנשים לומדות בבקר והגברים לומדים בערב או ההיפך.
תנאי הקבלה אינם מהמחמירים במיוחד, תוך הבנה ברורה כי החרדים שבאים לשערי המכללות מגיעים ללא תעודות בגרות. בחלק מהמכללות מקפידים על תעודת בגרות ולשם כך ישנם מכינות, שם החרדים יוכלו לקבל תעודת בגרות מהמכללה.
משרד החינוך גם בא לקראתם במילגת לימודים, וכשזו לא מספיקה ניתן לקחת מילגה נוספת ממשרד התמ”ת וארגונים נוספים המציעים מלגות גבוהות.
בין מאות החרדים שקבלו תעודות ניתן לראות דמויות מוכרות כדוגמת המשנה לראש העיר הרב יצחק אלמליח שקיבל תואר ראשון בחינוך וחברה, עובד העירייה אליהו קקון שקבל גם הוא תואר ראשון בחינוך וחברה. גם דור ההמשך מנהל פיקוח תברואה ברמת בית שמש הדר קקון קבל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות ביעוץ ארגונים.
לרשימת הידוענים החרדים מקבלי התארים בבית שמש, מצטרף חיים אייזנשטיין שקבל תואר ראשון במשפטים. חיים הוא בנם של רבקי אייזנשטיין מנהלת מעונות עץ הדעת, ועורך הדין שלמה אייזנשטיין. דודו הוא סגרה”ע הרב שמעון גולדברג שגם הוא מחזיק בתואר אקדמי.

מימיןן אליהו והדר קקון משמאל חיים אייזנשטיין

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא