עלייה להר הבית, מותרת או אסורה? כנסו היום לזום

השבוע יחול תשעה באב, ומידי שנה בשנה נשאלת השאלה האם העלייה להר הבית מותרת או אסורה?

אם בעבר היינו רגילים לראות עשרות אנשים בודדים עולים להר הבית, היום אנו עדים לקהילה גדולה המונה מאות אנשים העולים להר הבית, והקהילה רק גודלת מיום ליום.

דעת הרבנים

בעבר היתה תמימות דעים בין כל הרבנים מהציבור החרדי, לאסור את העלייה להר הבית, בינהם הרב עובדיה יוסף והרב יוסף שלום אלישיב, אך בשנים האחרונות ישנם רבנים חרדים בודדים המתירים את העלייה להר הבית.

גם בקרב הרבנים מהציונות הדתית הדעות חלוקות, בין האוסרים הם: הרב אברהם יצחק הכהן קוק, הרב אברהם אלקנה שפירא, והרב שלמה אבינר, אך ישנם רבים המתירים ואף מעודדים את העלייה להר הבית על ידי הכנות מתאימות כגון הרב שלמה גורן הרב דב ליאור ועוד.

יוזמתו של חה”מ ניסים בריח

חבר מועצת העיר בית שמש וממונה המחלקה לתרבות תורנית הרב ניסים בריח התלבט רבות בשאלה זו, התלבטות זו הובילה אותו לקיים היום שיעור זום בנושא הזה.  

המרצה יהיה הרב אלישע וולפסון מחבר הספר ‘הר הבית כהלכה’, המתיר ואף מעודד את העלייה להר הבית, אף הוא בעצמו עלה מספר פעמים להר הבית.

הזום יתקיים היום (א’) בשעה 21:00 בערב, ויעסוק בין היתר בשאלות: האם יהודים עלו להר הבית במשך הדורות? האם כיום מותר או אסור לעלות להר הבית? והיכן בדיוק היה מקום המקדש? בסוף השיעור ינתן זמן לשאלות.

הזום יערך בחסות המחלקה לתרבות תורנית בעיריית בית שמש והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך.

כאמור חבר מועצת העיר ניסים בריח הממונה המחלקה לתרבות תורנית מזמין את תושבי בית שמש היום לשיחת זום.

לקישור לחצו כאן.

הסיסמא: 123456

צפייה מהנה!!!

תגובה אחת

  1. אסור באיסור חמור לעלות להר. ככהפסקו על הפוסקים ללא שום ערעור ופקפוק.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא