מלאכי כיטוב רץ לראשות העיר

המשנה לראש העיר הרב מלאכי כי טוב הטיל לפני 10 ימים פצצה לתוך מערכת הבחירות המנומנמת בבית שמש, עת הכריז כי הוא רץ לראשות העיר בבית שמש, הכרזתו מצטרפת לזו של ראש העיר ד”ר עליזה בלוך ולסגנה הרב שמעון גולדברג. כי טוב הוא בעל הסיכויים הנמוכים לנצח בבחירות מבין השלושה, כך על פי סקר שערכנו, אך הוא משוכנע כי הוא האדם המתאים ביותר לעמוד בראש עיריית בית שמש. למזלו של הרב כי טוב, בסיעות החרדיות מתמהמהים, הם עדיין לא הודיעו מי יהיה המועמד החרדי מטעמם לראשות העיר.


השיגור

לפני 10 ימים שיגר המשנה לראש העיר הרב מלאכי כי טוב מכתב תחת הכותרת “במקום שאין אנשים” ובו הוא הודיע כי הוא מתכוון להתמודד לראשות העיר בית שמש בבחירות הקרובות.

הרב כי טוב מודע לכך כי סיעתו היא הסיעה הקטנה ביותר במועצת העיר, אם כן מדוע הוא חושב כי מכל חברי סיעות מועצת העיר הוא המועמד שיוכל לגרוף הכי הרבה קולות בבחירות הקרובות?

וירא כי טוב

מאחר וכי טוב רואה לנגד עיניו את הסדק שהולך ונפער במפלגות החרדיות, מסיעת אגו”י המפורקת ועד לסיעת לסיעת דגל התורה המפולגת, הוא גם מודע לכך שחלק מסיעת ש”ס מרגישים נוח עם המצב שהם מקבלים תפקידים ודואגים באמצעותם לצאן מרעיתם, מאשר מצב שבו הם יטלו את הכתר ויצטרכו לדאוג לכולם על חשבון עדת בוחריהם. זאת הסיבה אומר לנו בכיר במועצת העיר שסיעת ש”ס הארצית מעולם לא נטלה לידיה את תיק שר האוצר, נוח להם לדאוג לציבור בוחריהם מעמדת משרד הפנים מאשר מעמדת תיק האוצר.

 


 

צדיקים מלאכתם נעשית על ידי מתחריהם

את הפילוג בדגל התורה ובאגו”י כי טוב מנצל היטב והוא אפילו לא מזיע, חברי הסיעות מבצעים סיכול ממוקד האחד בשני, וזאת הסיבה לכך שבדגל התורה עדיין לא נאמר המילה הראשונה, וכל שנותר לו הוא להציג את עצמו כנציג ניטרלי של הציבור החרדי, שידע ביום פקודה לחלק את העוגה לפי משפט האמת והצדק.

הוי אומר כי טוב מנצל את הקיטוב.

 

המכתב

בראשית המכתב אותו הוא פרסם כותב כי טוב כי הוא יהיה מועמד ‘בלתי מפלגתי’, אך בסיפא הוא כותב כי הוא יבחר לעצמו מסגרת סיעתית מתאימה. וכולנו יודעים כי בבוא העת כשהוא ימצא את אותה מסגרת סיעתית מתאימה הוא ידאג לאינטרסים של הסיעה שלו. א”כ היכן הניטרליות?

התמיהה היותר גדלה היא: מדוע כי טוב צריך למצוא לעצמו מסגרת סיעתית, הרי יש לו כזאת, האם סיעת ‘בני תורה’ רמזה לו כי הוא לא ימשיך לכהן בסיעה בקדנציה הבאה? האם הוא נחשב מתון מידי בשבילם? ומה תעשה סיעת ‘בני תורה’ בבחירות הקרובות? האם היא תחפש לו מחליף או שהיא גמרה אומר לא לרוץ בבחירות הקרובות למועצת העיר.

בהמשך המכתב כי טוב מתייחס באופן מרומז לפופולריות של ראש העיר ד”ר עליזה בלוך בקרב המצביעים החרדיים, פופולריות אותה היא לא זוכה לקבל בקרב חברי מועצת העיר, דבר המלמד על ניתוק מסויים בין חברי מועצת העיר לציבור הבוחרים בעיקר אצל חברי סיעת הליכוד, מצביעי ליכוד רבים שואלים כמה דברים טובים הליכוד יכל לעשות בקדנציה הזאת במקום לבזבז את הזמן על מריות אישיות עם ראש העיר? ועל אותה פופולריות משיב כי טוב כי טבעי שבעיר חרדית יהיה ראש עיר חרדי.

 

אתה אדוני הסנדלר תהיה מנתח המוח שלי, כי שנינו חובשים את אותו כובע.

ניסיתי להבין את הקשר בין עיר שרובה חרדית לבין יחסו לדת של מי שיעמוד בראשה ולא עלה הדבר בידי, תפקיד ראש עיר הוא תפקיד רציני שהעומד בראשו צריך להיות אדם מקצועי שיודע להביא תקציבים מהממשלה, לנהל את העיר בצורה מקצועית, לדעת את סדרי העדיפויות, ולהבין את ההבדל בין עיקר לבין טפל.

ואם נוסיף את התכונה החשובה ביותר והיא לדעת לנהל את העיר ללא משוא פנים וללא לחץ משום ארגון אינטרסנטי, אתה למד כי לשים ראש עיר חרדי בעיר בית שמש שרוב תושביה חרדיים, זה פתח לשחיתות, מאחר וקשה יותר לחרדי לסרב לתת הקצאה לאדמו”ר שרוב בניו וקנייניו אלו הם חסידיו, מאשר לראש עיר הרואה את האמת לנגד עיניו.

מנגד, ראש עיר המסרב להמשיך ולבנות את העיר בית שמש מחשש להתחרדותה של העיר כמו ראש העיר לשעבר דני וקנין שעצר את הבנייה בעיר, וכמו רצונותיה של סיעת הליכוד להפסיק את הבנייה ברמה ד’, כפי שעלה בזמנו כשראש העיר ד”ר בלוך התראיינה לגלי צה”ל ושם אמרה כי היא תמשיך ותבנה את ד’4 דבר שקומם בזמנו את סיעת הליכוד, זה מסוכן לבית שמש.

ראש עיר צריך להתנהג בתבונה ובשום שכל, ולבחון כל בקשת הקצאה בפני עצמה, האם הבקשה של קהילה בעלת 8 משפחות המבקשת לעצמה הקצאה לבית הכנסת מגיעה ממניעים טהורים, או באה לספק יצרים של כבוד ותאוות ממון? וכאשר הבקשה מגיעה ממניעים שאינם מוצדקים במקרה הטוב, לא לאשר להם הקצאה. כשאלו לא יקבלו את מלוא תאוותם למרות שזייפו בצורה מקצועית 30 חתימות הם לבטח יאמרו שראש העיר הוא אויב היהדות… אז ראש העיר גם צריך להיות חזק עם עמוד שידרה ולא להיכנע לרסיסי קהילות שלא מוכנות להתפלל בבית הכנסת הסמוך מסיבות שאינן טהורות.

וכמו שלא תבחר רופא חרדי רק מפני שרוב העיר הם חרדיים אלא תבחר רופא מקצועי כך אתה תבחר את ראש העיר.

לכן לדעתי כי טוב נגע בנקודה פחות חשובה, וחבל שהוא מנפנף בכך שהוא חרדי, זה לא רלוונטי.

 


 

עוד עולה במכתב הדי קצר ששיחרר כי טוב לפני עשרה ימים הוא כי ראש העיר צריך לקבל אמון מכל שדירות הציבור על מנת שיוכל לעבוד עם חברי מועצת העיר. למרבה הצער אנו רואים קורלציה הפוכה כאשר ראש העיר זוכה לתמיכה ציבורית, ומנגד בקרב חברי מועצת העיר היא זוכה לתמיכה זעומה, דבר המלמד על הניתוק בין חברי מועצת העיר לבוחרים.

יאמר לזכותו של כי טוב שהוא יודע לעבוד עם כולם מבלי לריב עם אף אחד, ועל כך תהילתו.

עוד אומר כי טוב במכתב כי ראש העיר צריך להיות נאמן לשליחותו ולא לפעול ממניעים צרים, ולהיות מוכוון לגדולי התורה והחסידות. הוא לגמרי צודק, רק יש שאלה קטנה שנותרה פתוחה, לאיזה רבנים לשמוע? לאלו שאומרים להוריד את הדגלים אפילו בשבת, או לאלו הטוענים שלא להוריד את הדגלים גם ביום חול.

עוד לא נולד פוליטיקאי שיאמר אני מצדד עם הרבנים הללו ולא עם הרבנים הללו!!! דעתם אינה דעת תורה, אני הולך למשל עם הקו הליטאי ומגנה את הקו הקנאי. לא תשמעו פוליטיקאים חרדים מגנים ריסוסים על הקירות ולא הורדת דגלים, הפוליטיקאים שלנו כל כך פחדנים, אפילו מהצל של עצמם.

כשיוולד אותו פוליטיקאי אמיץ שיודע לסמן קווים וגבולות אנו נאחל לו מזל טוב, לבינתיים נעבוד עם מה שיש.

כי טוב טוען במכתבו כי התמיכה שקיבל מהתושבים והרבנים סייעה לו לגבש את ההחלטה לרוץ לראשות העיר. נציין כי לא כל הרבנים מצדדים במועמדותו של כי טוב, אחד הרבנים הבכירים בבית שמש אף גיחך על כך.

בירור קצר עם מספר רבני מפתח ליטאיים לימד כי הם לא נתנו לו את ברכת הדרך, ואנו התפלאנו על כך שכי טוב עקף אותם, הרי בערבו של יום הוא יצטרך את תמיכתם, אז ללכת על מהלך כזה מבלי להתייעץ איתם זו בעיה גדולה.

 

מסיבה

כי טוב הבטיח מסיבת עיתונאים בהקדם האפשרי, ומסתבר כי עשרה ימים לא הספיקו לו על מנת להסביר את צעדיו, כמו מדוע הוא מכריז על ריצה מבלי לקבל בפומבי את תמיכת הרבנים, הרי אם וכאשר הוא יבחר הוא יצטרך להיות כפוף להם, אז כבר בהתחלה לדלג? בנוסף מדוע הוא מחפש לו מסגרת פוליטית חדשה ולא זו שכבר קיימת והיא סיעת בני תורה, יש משהו שאנחנו לא יודעים?

ראוי לציין כי כי טוב נחשב לאדם הגון, דמות מתונה שיודעת להסתדר עם כולם, מעשיו אינם מקוממים עליו את כל בית שמש, אולי כי הוא מתנהג בחוכמה, ואולי כי הוא בסך הכל מנדט אחד.

השאלה היא כיצד הוא יתמודד עם קונפליקטים שיש בעיר, הוא יהיה חייב לתפוס צד, והשאלה היא איזה צד? אלו שרוצים דגלים ברמה ד’ או אלו שלא רוצים, האם הוא ילחם בקנאים או לא?

לאחר שהוא יבחר סביר להניח שהוא יעשה מה שהוא רוצה, השאלה היא האם לפני הבחירות הוא יאמר לנו מה הוא אכן יעשה או יסתפק באמירה מעומעמת של… דיה לצרה בשעתה אני כבר ידע איך להתנהג.

 

זאב זאב

מועמדותו של כי טוב נתפסת בעיני לא מעט אנשים כלא רצינית, מאחר והוא כבר ניסה את מזלו בבחירות האחרונות וברגע האמת הסיר מועמדותו.

לו כי טוב יתמודד עד הסוף, גם אם הוא ינחל תבוסה גדולה, הוא יוכל להתמודד פעם נוספת, אך אם הוא שוב ימשוך את מועמדותו הוא יהפך ללא רציני.

מימין מלאכי כיטוב עם שתיה חמה ושתיה קרה, יודע להסתדר עם כולם, משמאל הפגנת הקנאים בבית שמש, איך הוא יסתדר איתם?

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא