הרב שמעון גולדברג מגיב לכתבה איך מתכננים צמתים בבית שמש

בהמשך לכתבה על צומת אליהו הנביא-דבורה הנביאה שבה מתחנו ביקורת על הזיגזג של משרד הבינוי והשיכון, בהתחלה רצו לבנות כיכר, אח”כ סללו כביש ללא צומת, וכעת החליטו על בניית צומת. 

קיבלנו את תגובתו של מחזיק תיק ההנדסה הרב שמעון גולדברג:

“במסגרת אישור התב”ע אכן תוכנן במקום כיכר, בעת ביצוע הכיכר התגלה במקום מערכת קבורה כך שלא התאפשר לבצע במקום כיכר עם רוחב דרך של 2 נתיבים כפי התכנון המקורי ולכן בסופו של דבר לא נבנה הכיכר, ובכדי לא לעכב את פתיחת הכביש בוצע הכביש ללא אפשרות יציאה מג’2 לרמה א’.

לאחר פניות תושבים לבקשתנו החברה המנהלת ערכה בדיקה למציאת פתרון ליציאה לכיון רמה א’ משכונת ג’2, לאחר בחינת מספר חלופות ואישור החלופה הנבחרת יצאו לביצוע.”

עד כאן לשון התגובה.

אך אם אלו פני הדברים והכביש הזה נבנה בצורה זמנית, נשאלת השאלה האם כך אמור להיראות כביש זמני שהולכים להפוך אותו כעבור חצי שנה לצומת? מציבים רמזור להולכי רגל (מחזה נדיר בבית שמש), משקיעים המון כספים בכביש בזמן שיודעים שהוא זמני? הלוואי והיו משקיעים מחצית מהסכום שהשקיעו כאן עבור צמתים קבועים, הולכים ומשקיעים כספים בצומת שהיא זמנית? נשמע לכם מוזר, האמת גם לנו.

בכדי להבין את תגובתו של מחזיק תיק ההנדסה הרב שמעון גולדברג נעזרנו בחבר המועצה הרב אברהם פרנקל שהגיע למקום והראה לנו היכן ממוקמת מערת הקבורה. בתמונה המצורפת לכתבה זו ניתן לראות את הרב פרנקל מצביעה לעבר מערת הקבורה הממוקמת סמוך מאד לצומת, שהתגלתה ע”י אנשי חברת ‘אתרא קדישא’. ולכן התוכנית לבניית כיכר נגנזה.

תודה לרב גולדברג ולרב פרנקל, אנו נמשיך לעקוב, כמו כן נערוך מדידות עם אנשי מקצוע לראות האם ניתן להקים כיכר כפי שתוכנן בתוכנית המקורית.

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא