בית הוראה חדש ברמה ג’ – ‘חוט השני’

אמש התקיים בבבית שמש מעמד שמח ומרגש של פתיחת בית ההוראה ‘חוט השני’ שע”י בית הכנסת אור אליהו ברמב”ש ג׳, בראשות המרא דאתרא הגאון רבי חנוך אלבק שליט”א, בהשתתפות הרה”ג נתן קופשיץ, הרה”ג שריאל רוזנברג, הרה”ג חנוך אלבק, הרה”ג דוד רייכמן, הרה”ג שלמה פרטיג, הרה”ג אלעזר מאירוביץ’ ואנשי הקהילה.

אמש ב-22:30 התקיים ברחבת בית הכנסת אור אליהו מעמד פתיחה לבית ההוראה החדש ‘חוט השני’ ברמה ג’. בית ההוראה נקרא על שם ספר של הרה”ג ניסים קרליץ זצ”ל שנפטר לפני פחות משנה. הרב ניסים קרליץ כידוע היה מגדולי הפוסקים בדור, הרב אלבק היה תלמידו המובהק, הרב רוזנברג שהשתתף היום במעמד היה חתנו, והרב קופשיץ הוא גיסו של הרב קרליץ.

נשאו דברים המרא דאתרא הרב חנוך אלבק שאמר: זמן רב חיכינו ליום הגדול הזה, ואף נשא את התפילה שלא אכשל בדבר הלכה ולא נאמר על טמא טהור. לאחריו הרב קופשיץ בירך את בית ההוראה. ואחרון הדוברים היה הרב רוזנברג שחידד את הצורך בבית ההוראה, הוא דימה את העולם למוצר, את התורה להוראות יצרן, ואת בית ההוראה לשירות לקוחות.

בסיום הערב הרב רוזנברג והרב אלבק קבעו מזוזות, והוענק שי לר’ אלחנן וורטהיים שבנה במו ידיו ובהתנדבות את ארון הקודש המפואר לבית המדרש.

בית הכנסת אור אליהו נתרם ע”י נדיבים לע”נ אביהם רבי אליהו ב”ר ראובן, רבה של בית הכנסת הוא הרב חנוך אלבק – דמות ידועה ומוכרת בבית שמש, בנוסף הרב אלבק משמש רב בבית הכנסת המרכזי ורב שכונה ברמה ג’.

לפני כשנתיים וחצי בית הכנסת אור אליהו שכן בקראוון סמוך, ומאחר והקהילה גדלה הם עברו למבנה החדש בן שתי הקומות. בית הכנסת מונה היום קהילה של כ-200 מתפללים קבועים, עשרות מניינים של תפילה מתקיימות בו מידי יום (שחרית וערבית כל חצי שעה), בנוסף במקום קיים כולל בקר וכולל ערב.

כאמור היום נפתח בית ההוראה שיפעל מידי ערב בין השעות 21:15 ל-21:45, בימי ראשון שלישי וחמישי יענה לשאלות התושבים הרב אלבק, בימי שני הרב רייכמן ובימי רביעי הרב פרטיג. יישר כח לכל העוסקים במלאכה שבזכותם הוקם בית ההוראה.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא