ראיון פרישה עם הרב שמואל גרינברג בנושא התחבורה בבית שמש

ממונה תיק התחבורה בבית שמש שמוליק גרינברג פורש מתפקידו בעיריית בית שמש ועובר לכהן כמנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים.

לאחר תקופה ארוכה שבה כיהן כממונה תחבורה בעיר, ורגע לפני שהוא עובר לעיריית ירושלים כשבתווך נבנה מסוף אוטובוסים חדש ברמה ד’, וכביש נהר הדן קורם עור וגידים, ישבנו איתו לראיון, הצטרפו אלינו.

ראיון

מיטב: בימים אלו נפתח בקול תרועה רמה מסוף האוטובוסים בכניסה לרמה ד’ מהי הבשורה הגדולה? ומה התושב הממוצע מרוויח מזה
הרב גרינברג: זה שיש מסוף תחבורה אכן לא עוזר לתושב ‘רעיונית’ כלום, מסוף תחבורה הוא מסוג הדברים שנקראים תומכי תחבורה ציבורית, דהיינו: בשביל להפעיל תחבורה ציבורית משרד התחבורה מבקש שיהיה מסוף תחבורה כדי שיהיה מקום חנייה לאוטובוסים הנוספים שהמשרד יקצה. כמו כן מפאת מיקומו של המסוף תושבי רמה ג’ יוכלו ליהנות מקווים נוספים שיכנסו לשכונה.
מיטב: תושבים רבים מתלוננים שיש קווים בין־עירוניים שהאוטובוסים לא עוברים ליד ביתם, בפרט האוטובוס שנוסע לבית החולים שערי צדק, אולי הרעיון של תחנה מרכזית יפתור את הבעיה?
הרב גרינברג: תושבי בית שמש לא אוהבים ‘תחנה מרכזית’, הם מעוניינים שהאוטובוס יעבור ליד ביתם. ולכן קווים מסויימים עוברים בשכונות מסויימות שיש לתושבי השכונות זיקה גדולה לאותה העיר כגון ירושלים וב”ב. לגבי הקו לבית החולים, הוא לא נכנס לשום שכונה אלא עובר בין השכונות כגון בין רמה א’ לג’. אם הוא יכנס לכל שכונה הקו לא יהיה יעיל.
בנוסף ישנה תוכנית על “מיני תחנה מרכזית” ביציאה מהעיר, אך תוכנית זו היא רק בראשיתה.

מיטב: כביש נהר הדן נסלל השבוע, מה חלקך בעניין והאם הוא ייפתח כבר החודש?
הרב גרינברג: כביש נהר הדן הוא תוצאה משותפת בקדנציה הקודמת שלי – כאחראי תחבורה בעיר, ושל הרב משה מונטג כממונה הנדסה בעיר, כיום ממשיך ללוות את התוכנית הרב שמעון גולדברג. הכביש לא יפתח בחודש הקרוב למרות שהוא כבר נסלל, משום שיש שם עוד הרבה עבודה, כגון פיתוח נופי, ועוד. לדעתי הוא יפתח בעוד כמה חודשים טובים.
מיטב: הרב שמואל גרינברג, ברכות על תפקידך החדש ראש אגף ח”ן חרדי בירושלים, מה תוכל לספר לנו על התפקיד?
הרב גרינברג: זוהי משימה כבדה, זהו תפקיד גדול, כיום אני אחראי על 110,000 תלמידים, באגף עם תקציב ענק של שש מאות מיליון שקל (דומה לזה של תקציב עיריית בית שמש כולה) יש לנו תקציב של מיליארד שקל לבניית כיתות, הרבה עבודה, יש לאגף שאני עומד בראשו 4-5 סגנים, אני עסוק באגף מבקר ועד ערב, ולכן הורדתי מעלי תפקידים בעיריית בית שמש ונתתי אותם לחברי מהסיעה.
מיטב: תודה רבה לך הרב גרינברג ובהצלחה בתפקיד החדש.

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא