כאב הראש של אגף החינוך

בכדי להבין את מורכבותן של שיבוץ המבנים עבור מוסדות הלימוד תקראו את הכתבה הבאה. תראו כיצד תככים פוליטיקות וכל מה שלא קשור לחינוך מתחברים להם מעל ראשיהם של תלמידי בית הספר. ועוד לא אמרנו שעוד 3 שבועות נפתחת שנת הלימודים, והזמן פועל לרעת כולם.

אנו נביא כאן בפניכם סיפור אחד,  שממנו תוכלו להקיש על שאר המקרים, ותבינו איזה כאב ראש יש לראש העיר עליזה בלוך ולאגף החינוך.

בחרנו לסקר את בית הספר ממלכתי חרדי ברסלב שהוקם לפני כ-7 שנים, המיועד לילדים מרמת בית שמש אך ממוקם בשכונת חפציבה. על פניו אתם כבר מבינים את הבעיה, אבל הפתרון הוא הרבה יותר מסובך ממה שנדמה לכם, תיכף תבינו דבר דבור על אופניו.

בכניסה לרחוב הבן איש חי בחפציבה ישנם קרוואנים של ת”ת חסידי “צאן קדושים”, הללו רוצים לבנות מבנה קבע במקום שנמצאים בו היום הקרוואנים שלהם. היכן אם כן הם יהיו עד להשלמת המבנה החדש? העירייה אמרה להם לכו לבינתיים לשכונת המשקפיים שם יש שני מבנים תקניים תקחו אחד מהם. אנחנו למשקפיים? מה פתאום זו שכונה מודרנית, שממ”ח ברסלב ילכו לשם ואנחנו נלמד במקום שממ”ח ברסלב יושב היום עד שנסיים לבנות את מבנה הקבע שלנו.

הבעיה היא שהעירייה בעצמה לא רוצה שממ”ח ברסלב יהיה במשקפיים כי שם נמצא ממ”ח נצח ישראל (שאותו ממ”ח רוצה את שני המבנים ואינו רוצה להתחלק עם עוד גורם), מה גם שהעירייה יודעת שאם ממ”ח ברסלב יגיע למשקפיים הם לא ירצו לעזוב, ומנגד צאן קדושים יבואו לשם באופן זמני בלבד.

אז מה עושים? יש פתרון: ממ”ח ברסלב יעברו לקוריץ (לשעבר) בנחל לוז שברמת בית שמש א’, וצאן קדושים יעברו למקום של ממ”ח ברסלב, אלא שממ”ח ברסלב אינם מעוניינים בשטח של קוריץ מאחר והמקום קטן ללא מגרשים, ואינו מתאים לממ”ח ברסלב.

בקיצור יש לקברניטים בבית שמש כאב ראש לא קטן. אמש הגיעו לבקר בממ”ח ברסלב ממונה חינוך הרב ישעיהו ארנרייך וראש מינהל החינוך שרי דרור לראות את המקום בו הם לומדים ולהבין מדוע באמת המקום שפעם היה נקרא קוריץ לא קורץ להם.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא