חשיפה: ההסכם הסודי בין הגוש לראש העיר עליזה בלוך

בקרוב יכנסו חברי הגוש בחזרה לקואליציה, לאחר שראשי הסיעות חתמו על מסמך הבנות.

נציין שיו”ר סיעת הליכוד שלום אדרי לא חתם על המסמך, הוא לא מאמין לראש העיר, אך נתן אור ירוק לסיעתו להכנס בחזרה לקואליציה, חרף אי שביעות רצונו מכל התהליך.

בכתבה הזו נציג בפניכם לראשונה את תוכנו של המסמך.

בראש ובראשונה מוטלת החובה על ראש העיר ועל חברי המועצה לכבד ולהעריך האחד את השני, ומתוך כך הם יגיעו לכדי עבודה משותפת.

ההסכמים הקואליציוניים יכובדו במלואם, להזכירכם על זה זעקה חמס סגנית ראה”ע רינה הולנדר ואפילו סיעות נוספות. ולא פחות חשוב כולם יחזרו לתפקידם הקודם.

ומה יהיה על כך שראש העיר מפתיעה את חברי המועצה ומעלה תב”רים להצבעה למרות שסוכם שהתב”רים לא יעלו? גם על זה חשבו בהסכם ומעתה סדר היום של מליאת העיר יסוכם על ידי יו”ר הסיעות בטרם הפצתו…..

מעתה יערכו פגישות בזמנים קבועים בין ראש העיר לממונים ודובר העירייה יסקר את פעולת כל הממונים.

כספי הסיעות ינוהלו ע”י הסיעות עצמם. והתב”רים יחולקו בהסכמת נציגי כל הסיעות וראש העיר. קרי: את המסמך האחרון של התב”רים ע”ס רבע מיליארד יהיה אפשר לגרוס, ולהכין מסמך חדש.

כל מה שכתבנו עד עכשיו לא היה צריך להיכתב בעיר מתוקנת, מדובר בדברים טריויאלים. עצוב שככה הדברים מתנהלים בבית שמש.


מכאן נעבור לנספח, לא נעלה את כולו אלא רק את החלקים העיקריים שבו.


סיעת דגל התורה תקבל לידיה את המינוי של ‘מחלקת מעונות יום לגיל הרך’, וימונה לה מזכיר או מנהל מחלקה. (כשאני קורא דבר כזה אני מבין שימונה מזכיר)

הסיעה גם תקבל לידיה את מחלקת תחבורה ותנועה.

נציג דגל התורה הממונה על גיל הרך (קרי: ישראל סילברסטין) ימונה ליו”ר מטה בינוי מוסדות חינוך ומבני ציבור ויכין תוכניות בינוי והרשאות.

ככלל כל מה שכתבנו עד עכשיו וכל מה שנכתוב מעכשיו תוסיפו ליד כל 3 מילים ‘בתיאום עם ראש העיר’ או ‘בתיאום עם הממונה’. חשדנים החבר’ה אה???


בסעיף שלפניכם  תראו איך מתבזבזים כספי ציבור.


במינהל החינוך ייקלט מנהל אגף שינהל את אגף קהילה ונוער. למה יש צורך באגף הזה? המתנ”סים לא מספיק טובים שאנו נצטרך גם את אגף הקהילה? הרי בעוד חצי שנה נהיה עדים למריבות און אנד אוף בין שטרית הממונה על המתנ”סים לבין ראש העיר עליזה בלוך. מדובר בבזבוז של כספי ציבור לשווא, האם עשו זאת על מנת לרצות כמה מקורבים? די בסעיף הזה כדי להבין מה הם מנסים להסתיר מעיני הציבור, ומדוע לא רצו לחשוף בפניכם את המסמך.


אגודת ישראל תקבל לידיה בחזרה את יו”ר ועדת משנה לתכנון ובנייה עם כל הסמכויות שנלוות לכך ויופקדו בידיו של סגרה”ע הרב שמעון גולדברג.

כמו כן אגו”י תקבל לידיה בחזרה את החברה הכלכלית ותופקד בידיו של הרב אברהם פרנקל.


יו”ר ועדה הכספים סגרה”ע רינה הולנדר תקבל את מלוא הסמכויות כולל חיבור אוטומציה והבאת התב”רים לאישור הועדה לפני שמפיצים את סדר היום של המליאה, אנו נוסיף ברשותכם שהיינו שמחים שדובר העירייה יפרסם באתר העירייה את הפרוטוקולים של ועדת הכספים כמחוייב.


החברים דרשו לבנות ברמת בית שמש ג’ מבנה רב תכליתי לתרבות וקהילה, הכולל גם אולם כינוסים, שבנייתו תתחיל ב-2022. (עד עכשיו הנייר סבל הכל).

תוקם אנדרטה לעולי אתיופיה, ומבנה קהילתי לעדה האתיופית. זמן ביצוע? 4 חודשים.

תוכן פרוגרמה (מה הבעיה להכין תוכניות) לבניית מוסדות חינוך, בתי כנסת ושאר מבני ציבור וכו’… בסדר בסדר נכין לכם תוכניות.

לאחר שמבנה ההנדסה יעבור לרחוב הגפן, תוקם במקום בו ישב מינהל ההנדסה ברחוב נחל שורק ברמה א’ שלוחה לאגף הרווחה. (לא כתוב בתוך כמה זמן תוקם השלוחה, ודי למבין).

בימים הקרובים ישבו על התב”ים של הרבע מיליארד שקל, והשלל יחולק בהסכמת כולם.


תקציב התרבות יחולק לפי ההסכמים הקואליציוניים, יתרת כספי התרבות משנת 2021 יעברו למתנ”סים. בנוסף כל תקציבי התרבות שמגיעים מהממשלה יחולקו לפי מפתח סיעתי, ומעתה החרדים לא יקופחו. ובתקציב הבא יקבלו כל הסיעות 1,312,000 שקלים לפי מפתח סיעתי.

3 תקנים (תפקידים) יקלטו מיידית, לגיל הרך, לתרבות חרדית, למינהל קהילה לציבור הדתי לאומי. הגוש ביקש תקנים נוספים אך לא קיבל, והם ידונו בתקציב הבא.

אירועים עירוניים יקבלו בחינם את אולמות הספורט בעיר, ואם הממונה יחליט על קיום אירוע בהיכל התרבות הוא יקבל אותו במחיר מוזל.

נדלג על ישן תמורת חדש, פחי אשפה ופארק בואדי זנוח (מריח קומבינה) הישר להסכם עם הליכוד, מה הם יקבלו בעצם חוץ מאנדרטה למרות שמה שיש להם עד היום גם מספיק. הליכוד יעמוד בראש ועדות היגוי לקידום עשרות פרוייקטים, בינהם סגרה”ע שטרית ינהל את היכל התרבות, ויקדם פרוייקטים כדוגמת מגרשי טניס, בריכה עירונית (מריח חומר נפץ) שוק עירוני (סופסוף), הקמת אמפי חדש בגפן, מגרשים מוזיאונים ועוד.

עניין החשמל הכשר יוסדר.

כל ההסכם יובא לאישור המליאה בתוך 7 ימים.


אם הכל יקודם נוכל לומר שהסיעות כולם קבלו נתח מכובד, ואי אפשר לומר על אף סיעה שהיא יצאה פראיירית, קיצרתי הרבה דברים לא מפני שהם אינם חשובים אלא מפאת חוסר הזמן. נשאלת השאלה מה יקבלו חברי הקואליציה על נאמנותם?

אנו מברכים את החברים היקרים על כניסתם לקואליציה ומאחלים לבית שמש רק טוב.

השאר תגובה

כתבות אחרונות

לגלות עוד מהאתר מיטב - חדשות בית שמש

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא